W Ruda Śląska powstają nowe regulacje związane z gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi. Od 1 października 2026 roku właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, mogą wyłączyć się z tego systemu, zgodnie z ustawą. Prezydent Miasta ogłosił zamiar przeprowadzenia postępowania na odbieranie odpadów komunalnych oraz wyznaczył termin na składanie odpowiednich oświadczeń przez właścicieli. Szczegółowe informacje oraz niezbędne wzory dokumentów zostały udostępnione mieszkańcom.
Na podstawie przepisów prawa, Prezydent Miasta Ruda Śląska zainicjował proces, który umożliwi właścicielom nieruchomości niezamieszkanych wyłączenie się z gminnego systemu odbioru odpadów. Oświadczenia dotyczące wyłączenia lub odwołania wcześniejszych decyzji muszą zostać złożone do 12 stycznia 2026 roku. W dokumentach właściciel musi wskazać przedsiębiorcę, z którym podpisał umowę na odbieranie odpadów, dołączając kopię tej umowy jako dowód.
Obecna umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów w Rudzie Śląskiej obowiązuje do końca września 2026 roku. Po tym terminie wejdą w życie nowe zasady, a dotychczas skierowane ewentualne oświadczenia zostaną na nowo rozpatrzone. Wszyscy właściciele mają obowiązek informować się na temat zmian w systemie oraz oświadczenia składać w Urzędzie Miasta, co ma na celu zapewnienie zgodności z regulacjami oraz dbałość o środowisko. Szczegółowe informacje dostępne są w wydziale odpowiedzialnym za gospodarkę odpadami.
Źródło: Urząd Miasta Ruda Śląska
Oceń: Nowe zasady dotyczące wyłączenia się z gminnego systemu gospodarowania odpadami w Rudzie Śląskiej
Zobacz Także




